Näringstät, värmande mat

Under höstens allt kallare dagar behöver vi fylla på med värmande, näringstät mat. Varm mat hjälper kroppen att slappna av. I soppor och grytor kan kött och grönsaker koka till näringsrik buljong.

Jag tycker om att spetsa vår vardagsmat med extra näring genom hälsosamt fett och benbuljong.
Benbuljong kan gärna koka med i en köttfärssås eller soppa. Smaken blir god och du får en ordentlig näringsboost. Talg, märg och ister innehåller näringsämnen som är välbekanta för kroppens celler.

Det här är inte reklam utan hjärtliga tips från dig till mig. Jag använder mat som medicin och en minimering av växtoljor till fördel för mer naturliga fetter gör en obeskrivlig skillnad för mitt mående. Jag letar ofta information i funktionsmedicinska forum och i t ex traditionell kinesisk medicin. Något jag rekommenderar varmt när du vill öka din förmåga att läka dig själv.

Här kommer två länkar till välgörande, enkla knep som gör gott till maten du redan lagar.
1. Fett och flott
2. Benbuljong

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Relax...